Abstract

This paper focuses on the unused possibilities and issues of hybrid board games in the gaming industry and their development for the future. By connecting touch devices like smartphones and tablets to traditional board games, it can be possible, to implement new sensory and interactive experiences, without losing their flexibility and cost efficiency.

This thesis is tested, by implementing a smartphone in the classic board game Carcassonne as a secondary storyline for the game.

Dieses Arbeit thematisiert die ungenützten Möglichkeiten und Probleme von hybriden Brettspielen in der Spieleindustrie sowie ihr Entwicklungspotential für die Zukunft. Durch die Anbindung von Touch Geräten, wie Handy oder Tablet an traditionelle Brettspiele, ist es möglich, neue sensorische und interaktive Erfahrungen einzubauen ohne deren Flexibilität und den Preisvorteil zu verlieren.

Diese These wird durch die Implementierung eines Smartphones in das klassische Brettspiel Carcassonne als zusätzliches Storyelement getestet.

Keywords
Partner
Supervision
Timeframe

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Board Games
Multiple player interaction
Virtual domain

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Individual work

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Anja Hertenberger

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October 2016 – February 2017

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